Böcker och bokkapitel

Palla, L. (maj 2023). Metodkapitel "Att med intersektionell analys synliggöra och kritiskt granska normer" i "Metodologi- för studier i, om och med förskolan", 2:a upplagan. Gleerups. 

Palla, L. (2021). Specialpedagogik i förskola: Grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar. Lund: Studentlitteratur. 

Vallberg Roth, A.-C. & Palla, L. (2020). Didaktisk (o)takt i förskolan: Exempel med didaktiskt ledarskap, didaktiska nätverk och specialpedagogisk didaktik. Lund: Studentlitteratur.
 

Palla, L. (2013). Konstruktioner av det behövande barnet: Om ”vad”, ”vem” och intersubjektivitet i en specialpedagogisk förskolekontext. I J. Aspelin (Red.) Relationell specialpedagogik: I teori och praktik (ss. 183-199). Kristianstad: Kristianstad University Press.

https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:633279/FULLTEXT01.pdf

 

Palla, L. (2012). ”Vad är det som ska åtgärdas egentligen?”: Om dokumentation i specialpedagogiska praktiker inom förskolan. I T. Barow & D. Östlund (Red.), Bildning för alla!: En pedagogisk utmaning (ss. 185−195). Kristianstad: Kristianstad University Press.

https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:512089/FULLTEXT01.pdf 

 

Vetenskapligt | barn i behov av särskilt stöd, bildning, dokumentation, förskola, förskola för alla, förskolechefer, förskollärare, handlingsplaner, intersubjektivitet, relationell pedagogik, relationell specialpedagogik, specialpedagoger, specialpedagogik, symbolisk interaktionism, åtgärdsprogram | |
Upp