Vetenskapliga (peer reviewed) artiklar och doktorsavhandling

Linda Palla

Faculty of Education and Society, Department of Childhood, Education and Society, Malmö University, Malmö, Sweden  

Malmö University, Nordenskiöldsgatan 10, SE-205 06 Sweden 

https://orcid.org/0000-0003-1549-9900 

 

Palla, L. & Eng, J.  (2023). Child sexual assault or curious play? Adults negotiating appropriate behaviour in terms of age, gender and sexuality when responding to an incident in Swedish early childhood education, Sex Education, DOI: 10.1080/14681811.2023.2253532
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14681811.2023.2253532?fbclid=IwAR33oDGb1ctnlGz2AyjjNRbMMr12lErVVPZgyPiQW--8SwGgRiGvyv9R8TI
 
Vallberg Roth, A.-C. & Palla, L. (2023). Multivocal Didaktik Modelling in Early Childhood Education—For a Sustainable Future in a World of Change. Children, 10, 1419. https://doi.org/10.3390/children10081419
https://www.mdpi.com/2227-9067/10/8/1419
 
Palla, L. (2023). TAKK som specialpedagogiskt didaktiskt verktyg i förskolans undervisning. Nordic Early  Childhood Educational Research, 20(1), (1), s. 77–102. https://nordiskbarnehageforskning.no/index.php/nbf/article/view/330/562

 

Palla, L. (2021). Speaking of children’s needs: The tricky terrain between preschool policy and practice. Nordic Journal of Pedagogy and Critique, 7, 376-390.  https://doi.org/10.23865/ntpk.v7.3308 https://pedagogikkogkritikk.no/index.php/ntpk/article/view/3308/5784

 

Palla, L. (2021). När barn blir till problem och belastning i svensk förskola: Om behov av särskilt stöd och resurser i ett pressat läge. Pedagogisk forskning i Sverige, 26(4), 7–29. https://open.lnu.se/index.php/PFS/article/view/2532/2482?fbclid=IwAR353i5TXutyZ57wmObpKfS4KlDmwwHoCWFOIcVDlqQ_Ox5ifohW_aB2JzA

 

Palla, L. & Sjögren, H. (2022). Simply Quality? State Governance of Swedish Preschools’ Work with Children in Need of Special Support. Scandinavian Journal of Educational Research, 66(6), 1093–1107. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00313831.2021.1958375

 

Palla, L. (2020). På tal om normer, identiteter och små mymlor som ska ledas: En essä med inslag av filosofi, (special)pedagogik och didaktik. Pedagogisk forskning i Sverige, 25 (1), 86-99. doi.org/10.15626/pfs25.01.05 https://open.lnu.se/index.php/PFS/article/view/2133/2257?fbclid=IwAR0Du3l0KMpJirtcmSrxK07j61owVYnjn1tuvas6UOVQu7I9_NQKys_tDDg

 

Palla, L. & Vallberg Roth, A.-C. (2020). ”Inclusive ideals and special educational tools in and out of tact: Didactical voices on teaching in language and communication in Swedish early childhood education.” International Journal of Early Years Education. Published online 2020. Full article: 30(2), 387-402. https://doi.org/10.1080/09669760.2020.1733939

 
Palla, L. (2020/2018). "Konstitutionen av den speciella pedagogiken i en barncentrerad förskola för alla: Att analysera ett politiskt styrinstrument med diskursteoretisk ram.” Studier I Pædagogisk Filosofi7(2), 36-57. https://doi.org/10.7146/spf.v7i2.109511
 
 
Palla, L. & Vallberg Roth, A.-C. (2020). ”Didaktiska stämmor om undervisande förskollärare: Chefers och förskollärares språkliga modelleringar om förhållningssätt, kunskaper och utövning i förskola”. Educare - Vetenskapliga Skrifter, (2), 1-26. https://doi.org/10.24834/educare.2020.2.1
 
 
Palla, L. (2020). “Similarities and variation in preschool special education studies: An overview of main content themes in Nordic research.” Early Child Development and Care, 190(5), 698-711. Published online: 21 Jun 2018. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03004430.2018.1488171

 

Palla, L. (2019). Characteristics of Nordic Research on Special Education in Preschool: A Review with Special Focus on Swedish Conditions. International Journal of Inclusive Education, 23(4), 436-453. (Pub online 180228.) https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13603116.2018.1441337

 

Palla, L. & Vallberg Roth, A-C. (2018). Characteristics of Preschool Teaching in Language, Communication and Multilingualism: Expressions from ten Swedish Municipalities. Problems in Education in the 21 Century, 76(2), 189-214. http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/files/pdf/vol76/189-214.Palla_Vol.76-2_PEC.pdf 

 

Palla, L. (2018). Individcentrerad prestation och måluppfyllelse i förskolan?: När åtgärdsprogram blir examinerande dokument och verktyg i specialpedagogiska processer. Pedagogisk forskning i Sverige, 23(1-2), 89-106. http://muep.mau.se/handle/2043/26881

 
Palla, L. (2016). Åtgärdsprogram i förskolan?: Specialpedagogers motstånd och alternativ. Socialmedicinsk tidskrift, 93(2), 190-198. http://socialmedicinsktidskrift.se/index.php/smt/article/view/1280

 

Palla, L. (2011). Med blicken på barnet: Om olikheter inom förskolan som diskursiv praktik. (Diss., Malmö Studies in Educational Sciences, 63). Malmö: Malmö högskola. http://muep.mau.se/bitstream/handle/2043/12151/Linda_Palla_diss.pdf;jsessionid=9F993E00405566518C92553DAD39EFE3?sequence=2  

Vetenskapligt | barn i behov av särskilt stöd, dokumentation, förskola, handlingsplaner, normalisering, specialpedagoger, specialpedagogik, åtgärdsprogram | |
Upp